لیپوماتیک پیکرتراشی  لیپوساکشن

لیپوماتیک پیکرتراشی لیپوساکشن

دکتر کاظم محقق 44219771-021
لیپوماتیک پیکرتراشی  لیپوساکشن

لیپوماتیک پیکرتراشی لیپوساکشن

دکتر کاظم محقق 44219771-021

بوتاکس

 

 

 

بررسی اجمالی درمان با بوتاکس

تزریق سم بوتولینوم ، معروف به بوتاکس ، برای کاهش چین و چروک و جوان سازی صورت بسیار محبوب شده است. این عوارض فقط موقتی است ، اما تزریق می تواند به سرعت انجام شود ، نیازی به زمان بهبودی نیست و مانند بسیاری از اقدامات زیبایی دیگر برای صورت پیچیده نیست.

سم بوتولینوم توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. وقتی مقدار کمی بوتاکس به عضله تزریق می شود ، سیگنال های عصبی را که به عضلات شما می گویند منقبض می شود مسدود می کند. اثر این است که به طور موقت عضلات صورت را ضعیف یا فلج کرده و چین و چروک های پوست را برای چند ماه صاف یا از بین می برد.

تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می کشد.

چه انتظار می رود

طی 2 تا 3 ساعت اول پس از درمان ، این کار را راحت انجام دهید و ناحیه تحت درمان را مالش ندهید. پس از آن می توانید به فعالیت های منظم خود برگردید.

ممکن است 3 تا 4 روز طول بکشد تا متوجه تأثیر بوتاکس شوید. اثر کامل ممکن است تا 1 هفته طول بکشد. نتایج ممکن است به طور متوسط ​​از 3 تا 4 ماه طول بکشد اما گاهی اوقات تا 6 ماه ادامه دارد. پس از آن ، شما شاهد بازگشت چین و چروک ها خواهید بود.

چرا انجام می شود

سم بوتولینوم توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان خط اخم در بزرگسالان زیر 65 سال تأیید شده است. از تزریق بوتاکس همچنین برای کاهش چین و چروک های دیگر صورت و گردن مانند پای کلاغ ، شیار ابرو و سایر موارد استفاده می شود. خطوط پیشانی

سم بوتولینوم (بوتاکس) نیز برای درمان طیف وسیعی از مشکلات مانند سردردهای میگرنی مزمن ، اختلالات عضلات چشم و سفتی عضلات توسط FDA تأیید شده است.

چقدر خوب کار می کند

در طی 72 ساعت پس از درمان ، تزریق بوتاکس چین و چروک پوست را برای اکثر افراد تا حدی یا صاف می کند. اما نتایج موقتی است و معمولاً فقط 3 تا 4 ماه به طول می انجامد. برای حفظ اثر باید هر 3 تا 4 ماه یکبار برای آمپول برگردید. دوز بوتاکس معمولاً در هر بار تزریق یکسان است.

خطرات بوتاکس

شایعترین عوارض جانبی عبارتند از:

افتادگی پلک که ممکن است مدت کوتاهی طول بکشد.

سردرد

کبودی.

سایر عوارض جانبی بوتاکس شامل علائم شبیه آنفولانزا ، حالت تهوع ، درد موقتی صورت ، قرمزی در محل تزریق ، کاهش پلک زدن و ضعف در عضلات صورت است. در موارد شدید ، این ضعف عضلانی می تواند حالات صورت شما را محدود کند. در موارد نادر ، ممکن است زخم در قسمت سفید چشم ایجاد شود (زخم قرنیه).

در صورت انتشار سم بوتولینوم از محل تزریق ، مشکلات بسیار جدی ممکن است رخ دهد. ممکن است باعث مشکلات خطرناک بلع و تنفس شود. این مشکلات می تواند ساعت ها تا هفته ها پس از تزریق اتفاق بیفتد و باعث مرگ شود. این خطر بیشتر در کودکانی است که تحت درمان اسپاستیک عضله در گردن خود قرار دارند. اما بزرگسالانی که قبلاً مشکلات بلع یا تنفسی دارند نیز در معرض مشکلات ناشی از تزریق بوتاکس هستند.

خطرات تزریق مکرر بوتاکس مشخص نیست.

درباره چه چیزی باید فکر کرد

بوتاکس پرکننده نیست و با فیلر تفاوت دارد

تزریق بوتاکس راحت تر و دردناک تر از سایر روش ها برای کاهش چین و چروک و جوان تر به نظر رسیدن صورت شما است (لایه برداری شیمیایی ، درم ابریژن ، رویش لیزر ، لیفت صورت). به خاطر داشته باشید که تأثیر تزریق بوتاکس ممکن است فقط چند ماه طول بکشد. برای حفظ اثر ، باید چندین بار در سال بوتاکس بزنید. ممکن است یک بار تزریق ارزان باشد ، اما هزینه تزریق مکرر بوتاکس می تواند به سرعت جمع شود.

مزوتراپی، روشی فرانسوی برای کاهش وزن

 

 


 

مزوتراپی به طور گسترده ای در فرانسه به عنوان یک روش کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در ایالات متحده این موفقیت را تجربه نکرده است و برخی از پزشکان از این موضوع خوشحال هستند.

 

جای تعجب نیست که فرانسه ، سرزمین آمور ، راهی برای ارائه بدن های خوش فرم و جذاب مورد علاقه ما ارائه داده است. اما حتی اگر توانایی پرداخت آن را داشته باشید (ارزان نیست و بیمه هم ندارد) ، آیا چیزی است که باید در نظر بگیرید؟ مانند بسیاری از روش های درمانی که به راحتی تحت عنوان "داروی جایگزین" قرار می گیرند ، همه اینها بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید.

تکنیک پزشکی وارداتی فرانسه که این روزها همه سر و صدا دارد مزوتراپی نامیده می شود. این روش در سال 1952 توسط دکتر میشل پیستور در فرانسه برای درمان بیماری های عروقی و عفونی ، آسیب های ورزشی و بهبود گردش خون ایجاد شد ، این روش شامل تزریق مقدار کمی از داروهای مختلف به مزودرم ، لایه چربی و بافت همبند زیر پوست. تئوری این است که وقتی این مقدار کم دارو به مزودرم تزریق می شود ، چربی زیرین ذوب می شود.

از سال 1952 ، تقریباً 15000 پزشک در فرانسه و آمریکای جنوبی از مزوتراپی استفاده می کنند و اکنون پزشکان در ایالات متحده به سرعت در حال پریدن روی باند واگن هستند. در ماه اوت ، حدود 40 پزشک در اولین دوره فشرده مزوتراپی ارائه شده در ایالات متحده قبل از این دوره ، که توسط انجمن بین المللی مزوتراپی و انجمن مزوتراپی پان آمریکا ارائه شده بود ، پزشکان مجبور شدند برای آموزش به فرانسه سفر کنند.

نتایج "دیدنی"

یکی از کسانی که این کار را انجام داده است ماریون شاپیرو ، DO ، پزشک سابق اورژانس است که مدیر مزوتراپی Associated PC در شهرهای نیویورک و وست اورنج ، نیوجرسی است. از زمان افتتاح عمل در سال گذشته ، شاپیرو تقریباً 150 بیمار در هفته می بیند. شاپیرو می گوید ، مزوتراپی تقریباً در 5٪ بیماران کارساز نیست ، اما در 95٪ دیگر ، "نتایج چشمگیر است."

بیماران به شاپیرو می آیند و به دنبال رفع سریع سلولیت ، کاهش وزن در لکه ها یا کاهش کلی وزن هستند. ترکیبات تزریق شده به آنچه شاپیرو سعی در درمان آن دارد بستگی دارد - یعنی سلولیت در مقابل چربی - اما به طور کلی شامل ترکیبی از داروها مانند آمینوفیلین و نووکائین و عصاره های گیاهی و ویتامین ها است. شاپیرو می گوید ، ترکیبات تزریق شده برای استفاده اصلی آنها مورد تایید FDA هستند. اما آنها به طور خاص برای مزوتراپی تأیید نشده اند.

 

به گفته شاپیرو ، از مزوتراپی می توان برای درمان همه افراد استفاده کرد ، از افراد چاقی که نیاز به درمان در تنه ، شکم ، باسن ، بازوها و پاها دارند و همچنین افرادی که به طور کلی لاغر هستند اما از برخورد با مناطق چربی سرسخت مانند کیسه های زین ناامید هستند. یا دسته های عاشقانه. پس از ذوب شدن چربی ، به طور طبیعی دفع می شود. شاپیرو می گوید ، برخلاف اندرمولوژی ، یک روش غیرتهاجمی در درمان سلولیت ، مزوتراپی دائمی است ، به شرطی که بیمار وزن خود را افزایش ندهد. به منظور تسهیل نتایج سریعتر برای بیماران خود و کمک به آنها در کاهش وزن در آینده ، شاپیرو به هر یک از بیماران خود آنچه را "برنامه غذای Meso" می نامد ، می دهد.

شاپیرو می گوید ، بعضی از بیماران تنها پس از اولین درمان نتیجه را مشاهده کرده اند ، اما اکثریت گزارش کرده اند که بعد از تقریباً چهار بار درمان اندازه لباس یا بریدگی کمربند از دست داده است. برای کاهش وزن و / یا کاهش سلولیت ، شاپیرو 5 تا 10 جلسه را توصیه می کند. تعداد تزریقات در هر جلسه از 50 تا 150 مورد متفاوت است.

از آنجا که تزریق ها با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک با انژکتور شیمیایی یا "مزو گان" انجام می شود ، بیماران به طور کلی احساس بیش از گزش مورچه را احساس نمی کنند. هزینه هر جلسه از 400 تا 500 دلار است. ارزان نیست ، اما همانطور که شاپیرو می گوید: "در طولانی مدت ، به طور قابل توجهی کمتر از قیمت لیپوساکشن است."

شاپیرو در سنین 18 تا 70 سالگی که از سلامتی خوبی برخوردار هستند ، دیدن خواهد کرد. کسانی که رقیق کننده خون هستند ، لخته خون یا آریتمی قلبی دارند ، یا باردار هستند یا تحت درمان سرطان ، دیابت یا سایر مشکلات مهم پزشکی قرار دارند ، کاندیداهای خوبی برای درمان نیستند.

 

استفاده های دیگر؟

در حالی که شاپیرو از مزوتراپی صرفاً برای کاهش وزن و سلولیت استفاده می کند ، از مدتها قبل در اروپا و آمریکای جنوبی از مزوتراپی برای سایر موارد نیز استفاده می شود ، از ریزش مو گرفته تا تبخال ، فیبرومیالژیا ، پیچ خوردگی مچ پا ، بورسیت ، سندرم تونل کارپ و بل فلج ، به نام چند.

آلین بریزل ، MD ، مدیر پزشکی مرکز مدیریت سن بالینی در بوکا راتون ، فلوریدا ، در دوره آموزش اخیر مزوتراپی در ایالات متحده شرکت کرد و به زودی درمان خود را به بیماران خود ارائه می دهد ، نه تنها برای اهداف زیبایی ، بلکه همچنین برای مو. از دست دادن و آسیب های مربوط به ورزش. هر چند بریزل اذعان می کند که مزوتراپی به دلیل مزایای کاهش وزن بیشترین توجه را در ایالات متحده دارد. وی می گوید: "در این کشور پول از دست دادن وزن بدست می آید."

به گفته بریزل ، استفاده از مزوتراپی برای شرایط پزشکی نیز منطقی است ، اگرچه وی اذعان دارد که این درمانی است که در این کشور به طور گسترده ای شناخته شده یا پذیرفته نیست. وی گفت: "شما از همان داروهایی استفاده می کنید که به صورت خوراکی مصرف می کنید ، اما به صورت تزریقی است." وی افزود: اگر شما اصلاً دارویی مصرف می کنید ، چرا آن را با تزریق در جایی که می توانید مقدار کمتری از آن را مصرف کنید ، مصرف نمی کنید؟ او می گوید

 

در حال حاضر ، لازم نیست که متخصصان مزوتراپی در ایالات متحده مجوز بگیرند ، اگرچه تلاش برای ایجاد یک فصل از جامعه بین المللی مزوتراپی در این کشور ادامه دارد. لوئیس می گوید ، در حال حاضر ، هیچ راهی برای احراز صلاحیت افرادی که درمان می کنند وجود ندارد.